Haberler

25 Mayıs 2015

Ordu'da TİKA Rüzgarı

 

         Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı (TİKA)’nın “Ayrı Coğrafyalarda Aynı İmza” sloganı ile 3 ülkede tamamladığı projelerin resmi açılışları Başbakan Yardımcısı Sayın Prof Dr. Numan Kurtulmuş’un teşrifleriyle 25 Mayıs Pazartesi günü Ordu ilinde gerçekleştirildi.

 “Ayrı Coğrafyalarda Aynı İmza” başlığı altında gerçekleşen toplu açılış töreni ile Gürcistan Batum Engelliler Rehabilitasyon Merkezi ve Kimsesizler Sığınma Evi, Filistin El Halil Türk Okulu ve Bosna Hersek Aleksa Şantiç İlköğretim Okulu projelerinin açılışları bulundukları ülkelerin TİKA koordinatörleri ve büyükelçilerinin katılımı ile Başbakan Yardımcısı Sayın Prof  Dr. Numan Kurtulmuş tarafından yapıldı.

Ordu Altınordu Atatürk Parkı’nda geçekleşen açılış programı öncesinde Gürcistan Acara Bölgesi Halk Dansları Ekibi ve Ordu Büyükşehir Belediyesi Mehter Takımı sahne aldı. Hemen ardından da “Dombra” şarkısı ile ülkemizde büyük bir ilgi toplayan Nogay ozan  Aslanbek Sultanbekov kısa bir konser verdi.

Sahne gösterilerinin ardından sırasıyla Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu, TİKA Başkanı Dr. Serdar Çam ve Başbakan Yardımcısı Sayın Prof Dr. Numan Kurtulmuş konuşmalarını yaptı.

TİKA Başkanı Serdar Çam konuşmasında, TİKA’nın 140 ülkede 50 koordinasyon ofisiyle proje gerçekleştirdiğini ve bu projelerin aratarak devam edeceğini vurguladı. Yurtdışında gerçekleştirmeyi planladıkları proje açılışlarını yoğun programı nedeni ile Ordu’da gerçekleştirdiklerini belirten Başbakan Yardımcısı Prof. Dr. Numan Kurtulmuş yaptığı konuşmada “Bugün burada Ordu’ya bir dünya markasını tanıtıyoruz. Uluslararası kamu markamız TİKA’yı tanıtıyoruz. Hem Ordu bir dünya markasını tanıyor, hem de Ordu’yu dünya tanıyor” dedi.

TİKA’nın Türkiye’nin parlayan yıldızı haline geldiğini vurgulayan Kurtulmuş;  “Bizden çok daha zengin ülkeler var. Ama bizim yaptığımız yardımları yapmıyorlar. Bırakın yardım yapmayı dünyanın gözü önünde görüyorsunuz o mültecileri gemilerle oradan oraya savrulmasına göz yumuyorlar.” ifadelerini kullandı. Başbakan Yardımcısı Kurtulmuş konuşmasının devamında TİKA’nın atalarının izini her yerde sürdüğünü gerekirse çölde bile yol yapıp oraya ulaştığını belirtti.

Cezayir’de 140 yıl kilise olarak kullanılan Keçiova Camii, Kudüs’teki Yusufiye Mezarlığı, Makedonya’da Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün babasının evive yine Atatürk’ün okuduğu Manastır Askeri İdadisi’nin TİKA tarafından yenilendiğini belirten Kurtulmuş, TİKA’nın ata yadigarlarına her yerde sahip çıktığına dikkat çekti.

Konuşmasında Etiyopya’da Peygamber Efendimiz ve ashabına kuçak açan Necaşi’nin türbesinin TİKA tarafından rstore edildiğine değinen Başbakan Yardımcısı Prof. Dr. Kurtulmuş Türkiye’nin benzeri bir kadirşinaslık gösterdiğini iafede etti.

Gürcistan, Filistin ve Bosna Hersek’e canlı yayınlarla bağlanılarak TİKA’nın bu ülkelerde yaptığı engelli rehabilitasyon merkezi, ilk okul ve lisenin açılışları ilgili devlet yetkilileri, Türk büyükelçiler ve TİKA Koordinatörlerinin katılımı ile gerçekleştirildi.

TİKA’nın yıl içerisinde gerçekleştirdiği binlerce proje arasından seçilen 3 projenin her biri Türkiye’nin birikiminin yurtdışına taşınması ve ülkelerin ihtiyaçlarının karşılanması açısından büyük önem taşıyor.

AÇILIŞI YAPILAN PROJELER

GÜRCİSTAN BATUM ENGELLİLER REHABİLİTASYON MERKEZİ VE KİMSESİZLER SIĞINMA EVİ

            Proje ile 2013 yılında eski yeni-doğan bebek evi binasın tadilattan geçirilerek engelli insanların rehabilite edildiği bir merkez haline dönüştürülmesi hedeflendi. Yaklaşık 1400 metrekare kapalı alana sahip 4 katlı binanın uzun süredir kullanılmaması ve eski oluşu nedeniyle kapsamlı bir tadilatı yapıldı. Ayrıca rehabilitasyon merkezinde ihtiyaç duyulan bütün malzemeler, müzik ve spor aletleri Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı (TİKA) tarafından temin edildi.

                                 

FİLİSTİN EL HALİL TÜRK OKULU

           Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı (TİKA) tarafından Batı Şeria’nın El-Halil şehrinde, El-Halil Belediyesi tarafından sağlanan araziye 12 sınıflık ilkokul inşa edildi. Okul, bodrum ve zemin kat ile beraber toplam 4 kattan oluşuyor. İnşaat alanı 1700 m2 olan okulun toplam alanı ise 3.000 m2’dir. Okulun tüm idareci odaları ve sınıflarının yanı sıra fizik, kimya ve bilgisayar laboratuvarlarının donanım ihtiyaçları karşılandı. 500 öğrenci kapasitesine sahip okul, El-Halil şehrinin hâlihazırda en gelişmiş okulu durumundadır.

 

BOSNA HERSEK ALEKSA ŞANTİÇ İLKÖĞRETİM OKULU      

Saraybosna “Aleksa Şantiç” İlköğretim Okulu, çoğunluğunu Boşnak öğrencilerin oluşturduğu, 991 öğrenci ile eğitim-öğretim hayatına devam eden 1992-95 Savaşı sırasında oldukça zarar görmüş ve bugüne kadar bu zararların tamiri için kaynaklarını mümkün mertebe seferber etmiş, Saraybosna’nın öğrenci sayısı açısından en kalabalık okullarından biridir. “Aleksa Santiç İlköğretim Okulunun Tadilatı ve Spor Salonunun Yapımı” projesine Kasım 2014 başlanarak resmi açılışı bugün gerçekleştirildi.

Kış aylarının oldukça çetin geçtiği Saraybosna’da, okul içerisinde iklim koşullarına uygun bir ortamın sağlanamamakta olması öğrenciler üzerinde olumsuz sonuçlar doğurmakta ve eğitimin kalitesini etkilemekteydi. Binanın tüm odalarının, dersliklerinin ve kapalı spor salonunun pencere doğramaları değiştirilerek, ısıtma sisteminin iyileştirilmesi maksadı ile tüm kalorifer petekleri yenilenerek okulun ısınma problemleri giderildi.

Proje dâhilinde okulun yanında yer alan halı sahasının zeminine suni çim yerleştirildi. Voleybol-basketbol sahalarında tartan malzeme kullanılarak zemin döşemesi yapıldı.  Bu kapsamda, öğrencilerin fiziksel ve zihinsel gelişimine katkı sağlamak maksadıyla, sağlıklı aktiviteler icra etmeleri, boş zamanlarını daha verimli şekilde kullanabilmeleri ve sportif başarılar elde edebilmeleri için uygun şartların sağlanabilmesi amaçlandı.

 

Sonraki Haber

Afganistan'da 200 Aileye Göç Çadırı Desteği

Afganistan’ın Celalabad, Lağman ve Kunar Vilayetlerinde yaşayan 200 aileye TİKA tarafından göç çadırı teslim edildi. Afganistan’da konar göçer yaşayan ve bu yüzden temel eğitim, sağlık ve barınma imkanları açısından diğer toplumlara nazaran daha zor koşullar...